четвер, 20 листопада 2014 р.

Використання активних форм і методів навчання на уроках інформатики

Використання активних форм і методів навчання на уроках інформатики
Хто осягає нове, лелеючи старе, той може бути учителем.

Конфуцій 

Будувати кожен урок так, щоб у всіх учнів викликати стійкий інтерес, сформувати навчальну активність і бажання творити й пізнавати, експериментувати, формулювати й перевіряти гіпотези — завдання сучасного вчителя. Без застосування ефективних педагогічних ідей, активних форм і методів навчання та комп’ютерних технологій при підготовці таких уроків тут не обійтися.
Активні форми і методи навчання - це методи, які спонукають учнів до активної розумової і практичної діяльності у процесі оволодіння навчальним матеріалом. Активне навчання передбачає використання такої системи методів, яка спрямована головним чином не на виклад викладачем готових знань, їх запам'ятовування і відтворення, а на самостійне оволодіння учнями знаннями і вміннями у процесі активної розумової і практичної діяльності.
Як писав Плутарх: «Розум дитини – це не посудина, яку треба заповнити, а смолоскип, який треба запалити», тому активні методи навчання – це «сучасна зброя» вчителя.
Активне навчання припускає внутрішньо-групову та міжгрупову активність учнів і спря мованість дій (ініціативу):

Характерні ознаки активного навчання: 

  • активність (фізична, соціальна, пізна вальна); 

  • ініціатива (спрямованість дій); 

  • практичний досвід; 

  • зворотний зв'язок; 

  • розв'язання проблем; 

  • оволодіння навичками роботи у команді. 

На уроках інформатики можна використовувати такі активні методи і прийоми:


  • Мотивація навчальної діяльності 

На початку уроку важливо створити в учнів певний рівень мотивації для подальшої активної та результативної діяльності на уроці. Слід учнів зацікавити, пробудити в них інтерес до вивчення даної теми, переконати в практичній, теоретичній чи соціальній значимості виучуваного матеріалу. Для цього доцільно застосувати вступну презентацію з теми, створення проблемної ситуації, ситуації успіху.
Інтерактивні методи: «Займи позицію», «Мозковий штурм», дискусія.


  • Перевірка, оцінка і корекція засвоєних раніше знань, навичок і вмінь 

На даному етапі уроку роботу учнів можна організувати за допомогою виконання різноманітних вправ; усного вирішення задач і прикладів; виконання графічних робіт та роботи над таблицями, схемами тощо; письмових відповідей учнів на запитання з пройденого матеріалу; тестування.
Інтерактивні методи: розгадування кросвордів, ребусів, прийоми: «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Незакінчені речення», «Вірю – не вірю», «Лови помилку»


  • Закріплення знань і умінь 

Можна використати прийоми: «Навчаючись учуся», дискусія, робота в групах, «Вірю – не вірю», рольова гра. Метод «Автобусна зупинка» - матеріал розподіляється по зупинкам. На кожній зупинці учні виконують індивідуальні або групові завдання.

  • Підсумок уроку 

Закінчуючи урок, потрібно завжди підсумувати зроблене на уроці. Підбиваючи підсумки, важливо зрозуміти, як рівень засвоєння знань учнями, так і їхні враження від уроку.

Інтерактивні методи, які можна використати: «Незакінчені речення», «Мікрофон», робота в групах.

Немає коментарів:

Дописати коментар