Використання активних форм і методів навчання на уроках інформатики
Хто осягає нове, лелеючи старе, той може бути учителем.
Конфуцій
На початку уроку важливо створити в учнів певний рівень мотивації для подальшої активної та результативної діяльності на уроці. Слід учнів зацікавити, пробудити в них інтерес до вивчення даної теми, переконати в практичній, теоретичній чи соціальній значимості виучуваного матеріалу. Для цього доцільно застосувати вступну презентацію з теми, створення проблемної ситуації, ситуації успіху.
На даному етапі уроку роботу учнів можна організувати за допомогою виконання різноманітних вправ; усного вирішення задач і прикладів; виконання графічних робіт та роботи над таблицями, схемами тощо; письмових відповідей учнів на запитання з пройденого матеріалу; тестування.
Можна використати прийоми: «Навчаючись учуся», дискусія, робота в групах, «Вірю – не вірю», рольова гра. Метод «Автобусна зупинка» - матеріал розподіляється по зупинкам. На кожній зупинці учні виконують індивідуальні або групові завдання.
Закінчуючи урок, потрібно завжди підсумувати зроблене на уроці. Підбиваючи підсумки, важливо зрозуміти, як рівень засвоєння знань учнями, так і їхні враження від уроку.
Інтерактивні методи, які можна використати: «Незакінчені речення», «Мікрофон», робота в групах.
Хто осягає нове, лелеючи старе, той може бути учителем.
Конфуцій
Будувати кожен урок так, щоб у всіх учнів викликати стійкий інтерес, сформувати навчальну активність і бажання творити й пізнавати, експериментувати, формулювати й перевіряти гіпотези — завдання сучасного вчителя. Без застосування ефективних педагогічних ідей, активних форм і методів навчання та комп’ютерних технологій при підготовці таких уроків тут не обійтися.
Активні форми і методи навчання - це методи, які спонукають учнів до активної розумової і практичної діяльності у процесі оволодіння навчальним матеріалом. Активне навчання передбачає використання такої системи методів, яка спрямована головним чином не на виклад викладачем готових знань, їх запам'ятовування і відтворення, а на самостійне оволодіння учнями знаннями і вміннями у процесі активної розумової і практичної діяльності.
Як писав Плутарх: «Розум дитини – це не посудина, яку треба заповнити, а смолоскип, який треба запалити», тому активні методи навчання – це «сучасна зброя» вчителя.
Активне навчання припускає внутрішньо-групову та міжгрупову активність учнів і спря мованість дій (ініціативу):
Характерні ознаки активного навчання:
Характерні ознаки активного навчання:
активність (фізична, соціальна, пізна вальна);
ініціатива (спрямованість дій);
практичний досвід;
зворотний зв'язок;
розв'язання проблем;
оволодіння навичками роботи у команді.
На уроках інформатики можна використовувати такі активні методи і прийоми:
Мотивація навчальної діяльності
На початку уроку важливо створити в учнів певний рівень мотивації для подальшої активної та результативної діяльності на уроці. Слід учнів зацікавити, пробудити в них інтерес до вивчення даної теми, переконати в практичній, теоретичній чи соціальній значимості виучуваного матеріалу. Для цього доцільно застосувати вступну презентацію з теми, створення проблемної ситуації, ситуації успіху.
Інтерактивні методи: «Займи позицію», «Мозковий штурм», дискусія.
Перевірка, оцінка і корекція засвоєних раніше знань, навичок і вмінь
На даному етапі уроку роботу учнів можна організувати за допомогою виконання різноманітних вправ; усного вирішення задач і прикладів; виконання графічних робіт та роботи над таблицями, схемами тощо; письмових відповідей учнів на запитання з пройденого матеріалу; тестування.
Інтерактивні методи: розгадування кросвордів, ребусів, прийоми: «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Незакінчені речення», «Вірю – не вірю», «Лови помилку»
Закріплення знань і умінь
Можна використати прийоми: «Навчаючись учуся», дискусія, робота в групах, «Вірю – не вірю», рольова гра. Метод «Автобусна зупинка» - матеріал розподіляється по зупинкам. На кожній зупинці учні виконують індивідуальні або групові завдання.
Підсумок уроку
Закінчуючи урок, потрібно завжди підсумувати зроблене на уроці. Підбиваючи підсумки, важливо зрозуміти, як рівень засвоєння знань учнями, так і їхні враження від уроку.
Інтерактивні методи, які можна використати: «Незакінчені речення», «Мікрофон», робота в групах.
Немає коментарів:
Дописати коментар